Conversie Optimalisatie (CRO) Specialist

Omschrijving

Het is nooit af en het kan altijd beter. Is dat jouw motto?


In de online wereld ben je dan een conversie ratio optimizer. Of een growth hacker zo je wil. Belangrijker is: als dit jouw mindset is, zoeken wij jou. En wij noemen je dan Conversie Optimalisatie Specialist.


Wat zijn de knelpunten die websitebezoekers ervaren? Wat zeggen de data? Wat zou vanuit de psychologie een verbetering kunnen zijn? Hoe kunnen we dat A/B-testen? Deze vragen vormen de rode draad van je dag. Door deze vragen te stellen en te beantwoorden help je klanten met uiteenlopende webshops aan hogere conversie.


Je werkt in een multidisciplinair team op een agile wijze. Dat betekent samenwerken met specialisten in online marketing en techniek. In sprints van enkele weken werkt het team aan optimalisatiedoelstellingen in nauwe samenspraak met de klant.

Wat zijn jouw verantwoordelijkheden?

Je gaat actief op zoek naar knelpunten en kansen op de website. Op basis van data neem je beslissingen voor een verbeterstrategie. En aan de hand van hypotheses ontwikkel je A/B-testen die je vervolgens ook uitvoert. Je werkt voor diverse klanten en vertegenwoordigt het CRO-denken in het team. Met je CRO-collega’s ontwikkel je de discipline door nieuwe producten en oplossingen te bedenken.


Wat we van jou verwachten

Je bent een ervaren conversie optimalisatie specialist. Je hebt gevoel voor usability, en user experience  en je kunt jouw ideeën goed visualiseren. Je kunt werken met tools voor wireframing (bijvoorbeeld Axure). Jouw analytische vaardigheden zijn dik in orde, maar je gebruikt ze om te verbeteren, niet om je in te graven in de data. Je hebt een procesgerichte aanpak, je weet waarom je wat wanneer doet en bent kritisch op je eigen keuzes.


Je brengt graag oplossingen en betere alternatieven aan op basis van sterke hypotheses en weet deze te vertalen naar effectieve A/B-tests (mbv Visual Website Optimizer, Optimizely)  Jij bent sterk in het proces, weet dat op een tactische en overtuigende manier te doen en houdt het grote plaatje daarbij voor ogen. Kortom: je bent je plek waard in het beste Conversie optimalisatie-team van Nederland!



Vereisten

Wat we in elk geval van je vragen:

  • Je hebt een afgeronde HBO/WO opleiding;

  • Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring;

  • Je hebt ruime ervaring met Visual Web Optimizer/en A/B-testing software zoals Optimizely;

  • Je hebt ervaring met customer experience software tools (mousetracking, Hotjar);

  • Je hebt ruime ervaring met Analytics tools (Google Analytics).

Wat vinden we bonuspunten waard:

  • Je hebt meer dan 5 jaar relevante werkervaring;

  • Je hebt kennis van frontend (zoals html, css, javascript).


Wat we jou te bieden hebben

Een baan en een werkgever waar je met trots over zult praten. Je werkt samen met collega’s aan hoogwaardige, innovatieve e-commerce projecten en daarmee aan de belangrijkste inkomstenbron van onze klanten. De cultuur bij De Nieuwe Zaak is te beschrijven als open, eerlijk, innovatief, kwaliteit, gedreven, samen, afspraak is afspraak en plezier.


Voor je inzet krijg je een goed salaris, 27 vakantiedagen, en een reiskostenvergoeding.. Samen met jou werken we steeds aan kennisverbreding en persoonlijke ontwikkeling, want ambities zijn er om waargemaakt te worden!


Onze 100 experts werken, samen met onze klanten, in multidisciplinaire teams en zorgen zo voor een naadloze integratie tussen strategie, creatie, techniek en marketing. Dankzij de combinatie van onze jarenlange ervaring, inzichten uit data en de juiste tools helpen wij opdrachtgevers met het behalen van hun e-commerce-ambities. Daarbij hebben we altijd 100% focus op hun rendement en de winkelervaring van hun klanten.

Vanaf onze beginjaren hebben al vele toonaangevende organisaties voor De Nieuwe Zaak gekozen, waaronder F-Secure, Miss Etam, Mepal, Goossens Wonen & Slapen, Wensink, Babyliss, Bookspot en vele andere.