CRO & UX Consultant

Omschrijving

Het is nooit af en het kan altijd beter. Is dat jouw motto?

In de online wereld ben je dan een optimizer. Of een growth hacker zo je wil. Belangrijker is: als dit jouw mindset is, zoeken wij jou. En wij noemen je dan CRO & UX Consultant.

Wat zijn de knelpunten die websitebezoekers ervaren? Wat zeggen de data? Wat zou vanuit de psychologie een verbetering kunnen zijn? Hoe kunnen we dat testen? Deze vragen vormen de rode draad van je dag. Door deze vragen te stellen en te beantwoorden help je klanten met uiteenlopende webshops aan hogere conversie.

Je werkt in een multidisciplinair team op een agile wijze. Dat betekent samenwerken met specialisten in online marketing en techniek. In sprints van enkele weken werkt het team aan optimalisatiedoelstellingen in nauwe samenspraak met de klant.

Wat we van jou verwachten

Je bent een ervaren conversiespecialist. Je hebt gevoel voor Usability, UX en Interaction Design en je kunt jouw ideeën goed visualiseren. Je kunt werken met tools voor wireframing (Axure en/of Balsamique). Kennis van html/css is een pre. Jouw analytische vaardigheden zijn dik in orde, maar je gebruikt ze om te verbeteren, niet om je in te graven in de data. Je hebt een procesgerichte aanpak, je weet waarom je wat wanneer doet en bent kritisch op je eigen keuzes.

Je brengt graag oplossingen en betere alternatieven aan, maar je laat je ook horen als het moeilijk is. Omdat jij je goed kunt inleven in de gebruiker heb je soms confronterende berichten te brengen. Jij weet dat op een tactische en overtuigende manier te doen en houdt het grote plaatje daarbij voor ogen. Kortom: je bent je plek waard in het beste CRO-team van Nederland!


Vereisten

Wat ga je doen?

Je gaat actief op zoek naar knelpunten en kansen op de website. Op basis van data neem je beslissingen voor een verbeterstrategie. En aan de hand van hypotheses ontwikkel je A/B-testen die je vervolgens ook uitvoert. Je werkt voor diverse klanten en vertegenwoordigt het CRO-denken in het team. Met je CRO-collega’s ontwikkel je de discipline door nieuwe producten en oplossingen te bedenken. 


Minimale eisen

  • HBO of WO werk- en denkniveau
  • Drie jaar relevante werkervaring aan bureauzijde
  • Ervaring met Visual Web Optimizer/en A/B-testen zoals Optimizely
  • Ervaring met customer experience software tools (mousetracking, Hotjar)
  • Ruime ervaring met Analytics tools (Google Analytics)


Wat we jou te bieden hebben

Een baan en een werkgever waar je met trots over zult praten. Je werkt samen met collega’s aan hoogwaardige en innovatieve e-commerce projecten. De cultuur bij De Nieuwe Zaak is te beschrijven als open, eerlijk, innovatief, kwaliteit, gedreven, samen, afspraak is afspraak en plezier.

Voor je inzet krijg je een goed salaris, 27 vakantiedagen, een reiskostenvergoeding en een opleidingsbudget. Samen met jou werken we steeds aan kennisverbreding en persoonlijke ontwikkeling, want ambities zijn er om waargemaakt te worden!