Webanalist

Omschrijving

Denk, droom en praat jij in cijfers?

Heb jij een passie voor web analytics en is Google Analytics voor jou vergelijkbaar met een goede game? Ben jij in staat om van gegevens informatie te maken en van uitkomsten inzichten? Houd je van de dynamiek van e-commerce? Dan hebben wij de perfecte baan voor jou!


Wij zoeken een Google Analytics Specialist met enkele jaren ervaring, die in ons Data Driven Commerce team gaat meewerken aan het vangen van het digitale spoor van mensen. Door data, analyse en de business case van de klant samen te brengen verhogen we het rendement van de webshops van onze klanten.

Wat verwachten we van jou?

Als Google Analytics Specialist adviseer en ondersteun je onze opdrachtgevers bij het optimaliseren van hun webshops, door middel van het inrichten van webanalytics. We verwachten dat je analytisch bent en snel en vaardig werkt met cijfers. Je werkt nauwkeurig, gestructureerd en probleemoplossend en met die vaardigheden maak je scherpe analyses en overzichtelijke dashboards. Je bent van nature nieuwsgierig en dat is jouw drijfveer om steeds nieuwe mogelijkheden en verbeteringen te vinden in de analyse van online gebruikersgedrag, campagneresultaten, A/B tests en in ad-hoc analyses, zoals salesfunnelanalyse en deviceanalyse. Je bent een teamspeler en je kunt goed zelfstandig werken in een dynamische, multidisciplinaire omgeving.

Wat zijn jouw verantwoordelijkheden?

Je vertaalt de KPI’s uit het marketingplan naar de juiste configuratie van Google Analytics en Google Tag Manager en voert deze uit. Je stelt specificaties voor meetscripts op en bent verantwoordelijk voor de implementatie ervan door de engineers van De Nieuwe Zaak. Voor het monitoren, analyseren en rapporteren van web data ontwikkel en onderhoud je dashboards. Op basis van analytics data signaleer je actief kansen en knelpunten om het rendement te verhogen. En samen met de Analisten en de CRO- en Marketing-experts bedenk je acties om conversie te verbeteren.

Vereisten

  • WO denk- en werkniveau
  • Een aantal jaren relevante werkervaring
  • Uitstekende kennis van Excel/Google Spreadsheets en Google Analytics
  • Affiniteit met techniek (scripts, tags)
  • Kennis van HTML en Javascript is een pre
  • Kennis van trends en ontwikkelingen op het gebied van online marketing, conversieoptimalisatie, omni-channel commerce, technologieën en (online) gebruikersgedrag

Als ervaren Webanalist weet jij precies hoe onze klanten het beste Web Analytics tools kunnen implementeren en gebruiken. Met jouw expertise adviseer je onze klanten hierover en begeleid je het volledige traject van data-analyse en conversie- en traffic optimalisatie. Zo kom je uiteindelijk tot daadwerkelijke rendementsverbetering van sites, apps of campagnes.

Over De Nieuwe Zaak

Bij De Nieuwe Zaak geloven we dat online shoppen altijd nóg beter kan. Daarom hebben we ons sinds onze oprichting in 2005 volledig gespecialiseerd in full service e-commerce-ondersteuning van zowel B2B- als B2C-organisaties.


We leveren kwalitatief hoogwaardige en effectieve digital commerce-oplossingen. Meestal in een full service partnership, maar ook op gerichte onderdelen zoals de bouw van een shop, conversie-optimalisatie, webshopdesign of e-commercemarketing.


Onze 95 experts werken, samen met onze klanten, in multidisciplinaire teams en zorgen zo voor een naadloze integratie tussen strategie, creatie, techniek en marketing. Dankzij de combinatie van onze jarenlange ervaring, inzichten uit data en de juiste tools helpen wij opdrachtgevers met het behalen van hun e-commerce-ambities. Daarbij hebben we altijd 100% focus op hun rendement en de shopping experience van hun klanten.

Vanaf onze beginjaren hebben al vele toonaangevende organisaties voor De Nieuwe Zaak gekozen, waaronder Koninklijke Nederlandse Munt, Achmea, Coop Supermarkten, Auping, Vegro, Miss Etam, Promiss, Expresso, Kookpunt, Daily Fresh Food en totaalBED.