Conversie Optimalisatie (CRO) specialist

Functieomschrijving

40 uur per week. Standplaats Zwolle


Het is nooit af en het kan altijd beter. Is dat jouw motto?


In de online wereld ben je dan een conversie ratio optimizer. Of een growth hacker zo je wilt. Belangrijker is: als dit jouw mindset is, dan zoeken wij jou! En wij noemen jou Conversie Optimalisatie Specialist.


Met welke optimalisatie haal je het meeste uit de marketing business case? Wat zeggen de data? Wat zou vanuit de psychologie een verbetering kunnen zijn?  Deze vragen vormen de rode draad van je dag. Door deze vragen te stellen en te beantwoorden help je klanten met uiteenlopende webshops aan hogere conversie.


Je werkt in een multidisciplinair marketing team op een agile wijze. Je werkt samen met jouw email, advertising of seo collega's om de conversie op marketing kanalen, maar ook bij campagnes en landingspages te optimaliseren. 


Laat zien wat je kan als CRO specialist

Je gaat actief op zoek naar knelpunten en kansen bij onze marketing campagnes, kanalen en landingpages. Op basis van data neem je beslissingen voor een verbeterstrategie. En aan de hand van hypotheses ontwikkel je analyses die het behalen van de marketing business case bevorderden. Je werkt voor diverse klanten en vertegenwoordigt het CRO-denken in het team. Met je CRO-collega’s ontwikkel je de discipline door nieuwe producten en oplossingen te bedenken.


Vereisten

Heb jij het in je?

Je bent een ervaren conversie optimalisatie specialist. Je hebt gevoel voor usability, en user experience en je kunt jouw ideeën goed visualiseren. Je kunt werken met tools voor wireframing (bijvoorbeeld Axure). Jouw analytische vaardigheden zijn dik in orde, maar je gebruikt ze om te verbeteren, niet om je in te graven in de data. Je hebt een procesgerichte aanpak, je weet waarom je wat wanneer doet en bent kritisch op je eigen keuzes.


Je brengt graag oplossingen en betere alternatieven aan op basis van sterke hypotheses en weet deze te vertalen naar effectieve A/B-tests (mbv Visual Website Optimizer, Optimizely) Jij bent sterk in het proces, weet dat op een tactische en overtuigende manier te doen en houdt het grote plaatje daarbij voor ogen. Kortom: je bent je plek waard in het beste Conversie optimalisatie-team van Nederland!

Wat we in elk geval van je vragen:

  • Je hebt een afgeronde HBO/WO opleiding;
  • Je hebt minimaal drie jaar relevante werkervaring;
  • Je hebt ruime ervaring met Visual Web Optimizer/en A/B-testing software zoals Optimizely;
  • Je hebt ervaring met customer experience software tools (mousetracking, Hotjar);
  • Je hebt ruime ervaring met Analytics tools (Google Analytics).

Wat vinden we bonuspunten waard:

  • Je hebt meer dan 5 jaar relevante werkervaring;
  • Je hebt kennis van frontend (zoals html, css, javascript).


Bij De Nieuwe Zaak kan je rekenen op deze arbeidsvoorwaarden:

Voor je inzet krijg je een goed salaris, reiskostenvergoeding en 27 vakantiedagen. En natuurlijk krijg je van ons een laptop. Naast dat ons werk al ontzettend leuk is, hebben we samen ook veel plezier. Dit vinden we erg belangrijk. De cultuur bij De Nieuwe Zaak is te beschrijven als open, eerlijk, innovatief, kwaliteit, gedreven, samen, afspraak is afspraak en plezier. Daarnaast neem je 6 keer per jaar deel aan onze Academy. Samen met jou werken we aan kennisverbreding en persoonlijke ontwikkeling, want ambities zijn er om waargemaakt te worden!


De Nieuwe Zaak is digital commerce specialist sinds 2005 en  uitgegroeid tot één van de meest gerenommeerde en succesvolle digital commerce bureaus van Nederland. Met 90 experts helpen wij retailers, groothandels en brands met het oplossen van vraagstukken op het gebied van strategie, creatie, techniek en marketing. Samen met onze specialisten werk je in multidisciplinaire teams, met een sterke focus op het behalen van online rendement en met 100 % focus op resultaat.


Wil je graag eerst meer weten? Dan kun je terecht bij onze recruiter Marjan van der Veen via 06 - 47 300 243 of marjan@denieuwezaak.nl.


Word jij onze nieuwe collega? Stel je aan ons voor door te solliciteren.



De impact van het coronavirus is, zoals voor velen, ook bij De Nieuwe Zaak, nog niet te overzien. Met vertrouwen in de toekomst blijven we werven voor openstaande vacatures. De selectieprocedures vinden doorgang tot aan het telefonisch interview.