SEA specialist

Omschrijving

40 uur per week, standplaats Zwolle 

 

Krijg jij energie van het digitaal bereiken van de juiste doelgroep met de juiste boodschap? Heb je passie voor digital advertising? Wil je met deze passie onze klanten nog succesvoller maken? Solliciteer dan op de functie van SEA specialist bij De Nieuwe Zaak.

 

Wat zijn je verantwoordelijkheden?

  

Als SEA specialist ben je dagelijks bezig met de performance van SEA campagnes en zet je campagne budgetten optimaal in om de doelstellingen van de klant te realiseren. Je richt om campagne structuren en laat zoekwoorden, advertentieteksten en landingspagina’s naadloos op elkaar aansluiten. Je vertaalt de marketingstrategie naar een SEA strategie en plan van aanpak. Je houdt je bezig met het opzetten, optimaliseren, analyseren en het rapporteren van online advertising campagnes. Kortom: jij ‘ademt’ SEA en daar profiteren onze klanten en hun klanten optimaal van.


Je werkt nauw samen met de senior advertising consultants en spart regelmatig met elkaar om de juiste SEA strategie te bepalen. Als SEA specialist maak je deel uit van een multidisciplinair klantenteam, waarbij je intensief optrekt met specialisten van andere marketing disciplines, zoals e-mail en SEO. Daarnaast ga je deelnemen aan workshop, trainingen en partnerevents van Google Nederland. Dit is voor jou dé kans om jezelf te ontwikkelen tot een SEA specialist voor klanten zoals Wensink, Babyliss, JeansCentre, CliniClowns en Goossens Wonen & Slapen!

Vereisten

Wat verwachten we van jou?

 

We verwachten dat je één jaar ervaring hebt met het opzetten en het uitvoeren van SEA campagnes. Je bent in staat om data te analyseren en deze inzichten om te zetten in toepassingen voor campagne optimalisatie. Op basis van je bevindingen weet je precies wat de meest effectieve middelen zijn om advertising in te zetten en je kunt goed uitleggen aan anderen.


Je hebt ervaring met Google Ads (search en shopping). Je gaat werken met Bing Ads, Channable en de Google Editor. Ervaring met deze tools is dus een pre. Verder ben je analytisch en ‘goed met cijfers’. Als De Nieuwe Zaak collega ben je ambitieus, een teamspeler, professioneel en prestatiegericht. 


Wat we van je vragen:

  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding (ervaring met online marketing);
  • Je bent in het bezit van geldige Google Ads certificaten of je bent bereid om deze te halen; 

 

Wat hebben we jou te bieden?

 

Een baan en een werkgever waar je met trots over zult praten. Je werkt samen met collega’s aan hoogwaardige en innovatieve e-commerce projecten. De cultuur bij De Nieuwe Zaak is te beschrijven als open, eerlijk, innovatief, kwaliteit, gedreven, samen, afspraak is afspraak en plezier.

 

Voor je inzet krijg je een goed salaris, 27 vakantiedagen, een reiskostenvergoeding en een opleidingsbudget. Samen met jou werken we steeds aan kennisverbreding en persoonlijke ontwikkeling, want ambities zijn er om waargemaakt te worden!

 

Onze 90 experts werken, samen met onze klanten, in multidisciplinaire teams en zorgen zo voor een naadloze integratie tussen strategie, creatie, techniek en marketing. Dankzij de combinatie van onze jarenlange ervaring, inzichten uit data en de juiste tools helpen wij opdrachtgevers met het behalen van hun e-commerce-ambities. Daarbij hebben we altijd 100% focus op hun rendement en de shopping experience van hun klanten.

 

Vanaf onze beginjaren hebben al vele toonaangevende organisaties voor De Nieuwe Zaak gekozen, waaronder F-Secure, Miss Etam, Mepal, Goossens Wonen & Slapen, en vele andere.