Social Media Consultant

Omschrijving

40 uur per week, standplaats Zwolle 


Heb je passie voor social media? Wil jij met deze passie de tofste social media campagnes opzetten voor grote merken zoals CliniClowns, Goossens Wonen & Slapen, BaByliss, Tuinland en Wensink? Solliciteer dan op de functie van Social Media Consultant bij De Nieuwe Zaak.

 

Wat zijn je verantwoordelijkheden?

Binnen De Nieuwe Zaak ben jij de ster in social media. Met je diepgaande kennis bedenk je next level campagnes voor social media kanalen. Via deze campagnes werk je aan de doelstellingen en ambities van de klant. Je genereert volgers, verhoogt de interactie en zet op social media een sterk merk neer. Dit doe je door de marketingstrategie te vertalen naar een social media strategie. Je maakt een plan van aanpak, die je vervolgens implementeert, monitort en optimaliseert. Hierin denk je steeds een stap vooruit.

 

Als Social Media Consultant maak je deel uit van een multidisciplinair klantenteam, waarbij je samenwerkt met andere specialisten en analisten, onder leiding van de Marketing Consultant. Samen met je team adviseer en overtuig je onze klanten van de beste marketing strategie die aansluit bij hun doelen en behoeftes.

 

Binnen De Nieuwe Zaak verhoog jij de kennis van social media door deze kennis over te brengen aan je collega’s. Jij weet je collega’s en de klant ervan te overtuigen dat door sterke campagnes op social media de klant zijn marketing en business doelstellingen behaalt. 

Vereisten

Wat verwachten we van jou?

We verwachten dat je diepgaande kennis en ervaring hebt van social media. Je hebt hierop een sterke visie en vindt het belangrijk op de hoogte te zijn van de laatste ontwikkelingen. Je weet hoe je klanten moet overtuigen en je bent in staat om de data goed te analyseren. Ook weet je op basis van je bevindingen precies wat de meest effectieve middelen zijn om social media succesvol in te zetten en je vertaalt dit naar een strategisch plan. Hierin ben je creatief, energiek en daadkrachtig.

                                    

Je bent ondernemend, je ziet kansen en je bent in staat de kennis die je hebt over social media over te dragen.  Als De Nieuwe Zaak collega ben je ambitieus, een teamspeler, professioneel en prestatiegericht.

Wat we in elk geval van je vragen:
  • Je hebt 3 jaar relevante werkervaring;
  • Je hebt een afgeronde HBO opleiding;
  • Je kent de rol en mogelijkheden van o.a. de volgende social media kanalen; Facebook, LinkedIn, Snapchat, Twitter, Instagram, Pinterest en YouTube.
Wat vinden we bonuspunten waard:
  • Je hebt meer dan 5 jaar relevante werkervaring;
  • Je hebt een afgeronde WO opleiding;
  • Je hebt ervaring met tools zoals: Facebook Business Manager, Google Analytics, Coosto, Hootsuite en/of Obi4wan.

Wat hebben we jou te bieden?

Een baan en een werkgever waar je met trots over zult praten. Je werkt samen met collega’s aan hoogwaardige, innovatieve e-commerce projecten en daarmee aan de belangrijkste inkomstenbron van onze klanten. De cultuur bij De Nieuwe Zaak is te beschrijven als open, eerlijk, innovatief, kwalitatief, gedreven, samen, afspraak is afspraak en plezier.

 

Voor je inzet krijg je een uitstekend salaris, 27 vakantiedagen, en een reiskostenvergoeding.. Samen met jou werken we steeds aan kennisverbreding en persoonlijke ontwikkeling, want ambities zijn er om waargemaakt te worden.

 

Onze 100 experts werken, samen met onze klanten, in multidisciplinaire teams en zorgen zo voor een naadloze integratie tussen strategie, creatie, techniek en marketing. Dankzij de combinatie van onze jarenlange ervaring, inzichten uit data en de juiste tools helpen wij opdrachtgevers met het behalen van hun e-commerce-ambities. Daarbij hebben we altijd 100% focus op hun rendement en de winkelervaring van hun klanten.

 

Vanaf onze beginjaren hebben al vele toonaangevende organisaties voor De Nieuwe Zaak gekozen, waaronder Bookspot, F-Secure, Miss Etam, Goossens Wonen & Slapen, Wensink, Babyliss en vele andere.